poniedziałek, 23 czerwca 2014

„Kultowa kampania” polskiego Majonezu Kętrzyńskiego

„Kultowa kampania” polskiego Majonezu Kętrzyńskiego

Linia produkcyjna niepowtarzalnego 

sosu z Mazur ruszyła w 1962 roku.
 
Wtedy też nadawanie rozpoczęła
 radiowa „Trójka”, a The Beatles nagrali pierwszy singiel. Dla wielu
 Majonez Kętrzyński to równie kultowy produkt jak guma Donald czy oranżada w proszku. Do tych sentymentalnych skojarzeń nawiązuje nowa strategia reklamowa Majonezu Kętrzyńskiego pod nazwą „Kultowy Polski Majonez od 1962 roku”.
„MAJONEZY” Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowa (SPP-H) w Kętrzynie istnieje od 1945 roku, a od 1962 produkuje Majonez Kętrzyński. Znają go wszyscy mieszkańcy regionu, w którym znajduje się siedziba firmy. W Polsce wschodniej jest najbardziej rozbudowana sieć sprzedaży, ale popularny „Kętrzyniak” podbija też serca mieszkańców Mazowsza czy Pomorza.
Kultowy majonez i Beatlesi

Historia Majonezu Kętrzyńskiego zaczęła się w

 ciekawych czasach. W tym samym roku, gdy ruszyła

 linia produkcyjna, TVPwyemitowała pierwszą kultową
 
dobranockę „Jacek i Agatka”, nadawanie zaczęła

 kultowa radiowa „Trójka”, kultowa grupa The

 Beatles nagrała singiel „Love me Do”, a Marilyn 

Monroezaśpiewała prezydentowi Kennedy’emu kultowe „
Happy Birthday”.

I choć w naszym kraju były to trudne czasy PRL, nie

 brakowało im uroku. Wielu osobom kojarzą się przede wszystkim z beztroską młodością:

 Polo Coctą, watą cukrową czy oranżadą w proszku. I 

właśnie do tych sentymentalnych skojarzeń nawiązuje 

nowa kampania producenta pod hasłem „Kultowy Polski 

Majonez od 1962 roku”
.
- Zmieniające się oczekiwania klientów i rosnąca 

konkurencja na rynku sprawiły, że postanowiliśmy w 

przemyślany sposób odświeżyć wizerunek naszej 

flagowej marki i zaprezentować ją w nowej, atrakcyjnej 

formie - mówi Piotr Majewski, prezes SPP-Hw Kętrzynie.

 - Uznaliśmy, że kampania reklamowa nie musi oznaczać 

ścigania się z obowiązującymi modami i 

unowocześnianiu wizerunku na siłę. „Kętrzyniak” jest 

kultowy w swojej tradycyjnej formie. Postanowiliśmy 

wykorzystać to, co w naszym produkcie najcenniejsze:

 długą i ciekawą historię oraz mnóstwo sentymentu, 

jakim darzą Majonez Kętrzyński klienci, również ci 

rozsiani po całym świecie.

Powrót do przeszłości

Prezes Piotr Majewski zakłada, że ofensywa 

marketingowa zwiększy przywiązanie dotychczasowych 

klientów do marki, ale umożliwi również pozyskanie 



nowych, którzy mają sentyment do kultowych marek.
- Podejmujemy nowe wyzwanie i dostosowujemy się do potrzeb rynku - podkreśla Piotr Majewski. - W odpowiedzi na modny obecnie zdrowy tryb życia wprowadziliśmy również majonez lekki, który pozwala zachować smukłą sylwetkę, a jednocześnie cieszyć się kultowym smakiem.
Kreacje reklamowe użyte w kampanii bazują na tradycyjnej etykiecie majonezu. Prosta forma z wykorzystaniem wyrazistych kolorów utrzymana jest w konwencji graficznej retro.
Od 2 kwietnia na terenie Warmii i Mazur oraz w regionach sąsiadujących pojawią się billboardy przedstawiające potrawy, np. kanapeczka czy jajeczko, które nie mogą się odbyć bez majonezu. Kreacje nawiązują do artystycznych plakatów z nurtu „estetyki sentymentalnej”, jaki dziś przeżywa renesans popularności. Kampania będzie też prowadzona, na portalach internetowych oraz w regionalnej telewizji. Powstała też limitowana wersja plakatów z kultowym wizerunkiem „Kętrzyniaka”.

Fani marki mają również możliwość współtworzenia 

nowej stronyinternetowej kultowego produktu 

(www.kultowymajonez.pl). Do udziału w zabawie 

zaprasza sam… „Kętrzyniak”, który będzie bohaterem i

 narratorem komunikacji reklamowej.

Teaser pełen emocji

Pierwsza odsłona kampanii jest związana ze Świętami 

Wielkanocnymi, a hasłem przewodnim „Jajeczko z 

kultowym majonezem”.
Kampanię poprzedziła akcja na Facebooku zat. „Koniec epoki Majonezu Kętrzyńskiego”. Przez ponad tydzień w przewrotnej i żartobliwej formie były zapowiadane tajemnicze zmiany związane z marką. Wpisy autorstwa samego „Kętrzyniaka” zachęcały do gromadzenia zapasów produktu, który czeka niepewna przyszłość. W ramach „pożegnania” odbył się też konkurs na najciekawsze wspomnienia związane z majonezem.
Niektórzy internauci obawiali się końca produkcji, co czasem wyrażali dość emocjonalnie, ale dziś mogą odetchnąć z ulgą. Choć wciąż jeszcze nie byli pewni czy zapowiedź kampanii reklamowej w nowej odsłonie nie jest żartem primaaprilisowym. Pożegnali „Majonez Kętrzyński”, ale w zamian powitali „KultowyPolski Majonez”.
W mediach społecznościowych rozpoczyna się nowy etap w komunikacji. Nacisk będzie położony na historię majonezu: początki funkcjonowania zakładu, pierwszych pracowników, ważniejsze zmiany w ofercie, a także ciekawostki z czasów, kiedy zaczęła się produkcja majonezu, np. narodziny AxlaRose’a, premiera filmu „Nóż w wodzie” czy pierwszy występ grupy Niebiesko-Czarni.
- Chcielibyśmy jeszcze raz podziękować wszystkim, którzy tak zaangażowali się w obronę Majonezu Kętrzyńskiego, wysyłali do nas apele oraz przepiękne wspomnienia. To po raz kolejny udowodniło nam, jak ciepłe emocje budzi nasza flagowa marka – podsumowuje Piotr Majewski. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz